Select Page

Ons reisblog

Tips, Trips en verhalen over onze reis door Europa

Stilte voor de storm

Je zult vast wel gemerkt hebben dat we op dit moment niet zo heel veel posten en ik bedacht me dat het handig was om daar even wat over te vertellen. Zoals ik in mijn vorige post schreef, hebben we op dit moment een probleempje met de stroomvoorziening in de camper....

Slapeloze nachten door energiegebrek

Het is half 2 's nachts Spaanse tijd. De vierde nacht dat we stand alone staan aan de prachtige kust van Tarifa. Als we een windmolen op het dak zouden hebben, konden we de camper de hele nacht van energie voorzien, want het waait hier hard. De afgelopen dagen heeft...

Wat we normaal vinden is eigenlijk niet normaal

Gisteren liet Ted me het relaas horen van Thierry Baudet waarin hij Nederland vergelijkt met The Animal Farm van George Orwell. Mocht je het relaas willen horen of lezen, dat kan hier. Wat een goede vergelijking. Op zulke momenten ben ik blij dat ik niet in Nederland...

De rust van Portugal

Maandag reden we de Algarve binnen vanuit Spanje. We zijn uiteindelijk maar liefst 9 dagen blijven plakken langs de Spaanse grens in Isla Cristina. Niet omdat we dat nu zo een mooie plaats vonden, maar omdat het er leuk was voor Tess. Op de camperplaats was een...

Unschooling is het leren van nu

In Spanje beginnen de scholen aankomende maandag weer en langzaamaan zien we overdag steeds minder kinderen. Als Tess op school zou zitten in Nederland, dan zou ze inmiddels al weer een paar weken in groep 3 aan de slag zijn. Uit nieuwsgierigheid zoek ik op het...

What the hell?

Ik fiets over een houten pad en ruik de geur van het hout. Ik vind het lekker ruiken, maar kan me niet meer herinneren waar ik deze intense houtgeur eerder heb geroken. Het is niet alleen de geur van hout, maar er komt iets bij, beits misschien, maar ik kan het niet...

Top 3 beste camperplaatsen in Spanje tot nu toe

Ondertussen hebben we al heel wat parkeerplaatsen, camperplaatsen en campings bezocht. In Spanje heb je heel veel dure campings die op fabriekshallen lijken en zo nu en dan zit er een pareltje tussen, zoals de camping waar we nu staan in Tarifa. In principe kun je op...

Heb you ook apple juice?

Reizen met je kind(eren) is fantastisch. Er zijn mensen die zich daar zorgen om maken. Ze vragen zich af hoe dat dan moet met onderwijs en sociale ontwikkeling. Ik weet zeker dat als mensen Tess een tijdje op reis mee maken, dat ze zich daar geen enkele zorg meer om...

Je moet geduld met ze hebben

Ik zag de bui al hangen vanmorgen toen ze wakker werden. Het abces op mijn zij is nu open en ik zorg goed voor de wond. Wat ik irritant vind is dat mijn bedienden denken dat ze er steeds iemand bij moeten halen, als ik iets heb. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen en...

Meest Populaire posts

Hieronder de meest gelezen posts op onze blog. Zijn er specifieke dingen die je graag zou willen weten, stuur ons dan een berichtje. We doen graag wat we weten.